Şeffaf plaklarla ortodontik tedavi sistemi, hareketli ve elastik malzeme yardımı ile, hafif basınç uygulayarak dişlerin etkin, doğru ve de hızlı bir şekilde istenen ideal pozisyona doğru hareket ettirilmesi ve bunun neredeyse göze hiç çarpmayan şeffaf bir aparey ile gerçekleştirilmesini mümkün kılan bir sistemdir.

Ortodontistler karşılaştıkları çapraşıklık, diş set-up arazları, kapanış bozuklukları, dizinsel bozukluklar ve yapısal deformasyon vakalarının %80 - %90 arasındaki kısmını şeffaf plaklar kullanarak–hem çocuklarda, hem de yetişkinlerde- tedavi edebilmektedirler.

Ortodonti dünyasında yaşanan teknolojik bir devrim olarak nitelendirilen şeffaf aparey, dişlerin şeffaf plaklar sayesinde estetik kaygı bulunmaksızın düzeltilmesini sağlayan ve aynı zamanda dijital ortamda dişlerinizin nasıl bir yapıya sahip olacağını anlık olarak gösterebilen bir programa sahip ortodontik tedavi yöntemidir. Bu çeşit tedavilere Invisalign, E-cligner, Clear-Ortho, Orthoprint...gibi ticari isimlerle tamamen birbirinin aynı tedavi yaklaşımlarıyla ulaşmak mümkündür.

Hastalarımızın bu tedavi sistemini tercih etme sebepleri aşağıda görülebilir;

1. Şeffaf apareyler tamamen şeffaf plaklardan oluşmaktadır. Bu sayede dışarıdan bakıldığında fark edilemezler. En yakınlarınız bile (arkadaşlarınız, aileniz ) fark etmekte zorlanacaklardır.
  2. İstenildiği zaman takıp çıkarma imkânı bulunmaktadır.
  3. Ağrısız tedavi yöntemidir. Metal tellerinde sıkça karşılaşılan ağrı, sızı ve acı hisleri ile kesinlikle karşılaşılmaz.
  4. Metal diş tellerinde olduğu gibi estetiksel bir kaygı yaşanmaz. Aile, iş ve sosyal yaşantınıza hiçbir kaygı duymadan devam edebilirsiniz. Özellikle çocukların ve gençlerin diş çarpıklığı tedavilerinde yaşadıkları psikolojik sorunların önüne geçmektedir.
  5. Ağız kokusu, damağa telin batması, diş fırçalama da yaşanan bütün sıkıntıları çözen bir tedavi yöntemidir. Kesinlikle sesinize ve konuşmanıza etki etmez.
  6. Tedavinizin daha hızlı tamamlanmasını sağlar.
  7. Her yaşta uygulanabilmektedir.
  8. Diş tellerine göre zaman açısından daha kısa sürede, fiyat açısından ise daha uygun bir fiyata bu teknolojik tedavi yöntemine sahip olma şansınız bulunmaktadır.
Volkan Güney - DoktorTakvimi.com