Ortodontik tedavilerde gelinen en son teknolojilerden biri olan Invisalign, size özel yapılmış şeffaf plaklar (aligner) ile dişlerinizi düzeltmek için uygulanan telsiz ortodontik tedavidir. Invisalign ortodontik tedavisinde hastalara şeffaf plaklar yapılır. Dişlerdeki çapraşıklığın şiddetine göre farklı sayıda yapılan bu plaklar hastalar tarafından 7-10 günde bir değiştirilerek takılır. Telsiz ortodontik tedavi fırsatını sunan İnvisalign’ın en önemli tercih edilme nedeni, dişlerinizin çapraşıklığını düzeltirken ortodontik tedavi gördüğünüzün belli olmamasıdır.

Hem erişkinlere hem de genç ve çocuklara uygulanabilen bir ortodontik tedavidir. Fakat Invisalign tedavisine uygun olup olmadığınız ancak doktorunuzun muayenesi sonucunda netleşir.

Invisalign’in en önemli özelliği, günlük yaşamınızı olumsuz anlamda kesinlikle etkilemiyor olmasıdır. Öncelikle, Invisalign ağzınızda hemen hemen hiç görünmez ve tedavi süresince istediğiniz gibi gülmeye devam edebilirsiniz. Plaklarınızı yemek yerken, bir şey içerken ya da diş fırçalarken kolayca çıkartabilir, dilediğiniz yemeği yiyebilirsiniz. Tedavi metalsiz yapıldığı, yumuşak plaklar kullanıldığı için diş ve diş etlerinizi rahatsız edecek bir durum yaşamazsınız.

Invisalign şeffaf plak tedavisi için hastanın ağız içi tarama cihazıyla dijital ölçüsü alınır ve bir bilgisayar programına aktarılır. Bu programdaki veriler internet ortamında Invisalign merkezine yollanır. Burada programda dişlerin tahmini hareketi saptanarak gereken sayıda şeffaf plak üretilir. Amerika’dan gelen plakları hastalarımız belirli sürelerde sırası ile takar. Bu sayede dişler yer değiştirir ve diş çapraşıklığı düzelir. Invisalign tedavisi yapabilmek için Ortodonti uzmanının bu konuda eğitim almış olması gerekmektedir.

Volkan Güney - DoktorTakvimi.com