Ortodontik tedavilerde gelinen en son teknolojilerden biri olan Invisalign, size özel yapılmış şeffaf plaklar (aligner) ile dişlerinizi düzeltmek için uygulanan telsiz ortodontik tedavidir. Invisalign ortodontik tedavisinde hastalara şeffaf plaklar yapılır. Dişlerdeki çapraşıklığın şiddetine göre farklı sayıda yapılan bu plaklar hastalar tarafından 2-3 haftada bir değiştirilerek takılır. Telsiz ortodontik tedavi fırsatını sunan invisalign’ın en önemli tercih edilme nedeni, dişlerinizin çapraşıklığını düzeltirken ortodontik tedavi gördüğünüzün belli olmamasıdır.

Hem erişkinlere hem de genç ve çocuklara uygulanabilen bir ortodontik tedavidir. Fakat Invisalign tedavisine uygun olup olmadığınız ancak doktorunuzun muayenesi sonucunda netleşir. Orta ve hafif diş çapraşıklıkları invisalign ile tedavi edilebilir. Diş çekimi yapılması gerekecek boyuttaki problemler invisalign ile tedavi edilemez. Fakat çalışmalar bu yönde de devam etmektedir. Teknoloji geliştikçe çekimli tedavilerde invisalign ile tedavi edilecektir.

Invisalign’in en önemli özelliği, günlük yaşamınızı olumsuz anlamda kesinlikle etkilemiyor olmasıdır. Öncelikle, Invisalign ağzınızda hemen hemen hiç görünmez ve tedavi süresince istediğiniz gibi gülmeye devam edebilirsiniz. Plaklarınızı yemek yerken, bir şey içerken ya da diş fırçalarken kolayca çıkartabilir, dilediğiniz yemeği yiyebilirsiniz. Tedavi metalsiz yapıldığı, yumuşak plaklar kullanıldığı için diş ve diş etlerinizi rahatsız edecek bir durum yaşamazsınız.

Invisalign şeffaf plak tedavisi için hastadan ölçü alınır. Bu ölçüler scan edilerek bir bilgisayar programına aktarılır. Bu programdaki veriler internet ortamında Invisaling merkezine yollanır. Burada programda dişlerin tahmini hareketi saptanarak yaklaşık 10 ila 15 arası şeffaf plak üretilir. Amerika’dan gelen plakları hastalarımız belirli sürelerde sırası ile takar. Bu sayede dişler yer değiştirir ve diş çapraşıklığı düzelir. Invisaling tedavisi yapabilmek için Ortodonti uzmanının bu konuda eğitim almış olması gerekmektedir.

Volkan Güney - DoktorTakvimi.com